הביתה, הביתה
     
כתבות | Live | לוח הופעות | ספיישלים | מגזין | כותבים | ז'אנרים | לייבלים | קישורים | ארכיון רשימת דיוור | ארכיון חדשות | FAQ | פולארויד | פורומים | RSS
       
מתוך: Rock
metallica :: kill 'em all
elektra, 1983    [אלבום]
. במידה זו או אחרת, מטאליקה איחדה בין שני זרמים: המטאל מצד אחד וההארדקור מצד שני. מהמטאל הם לקחו את הסגנון המוזיקלי אבל מההארדקור הם לקחו את היחס למוזיקה. הם עלו על הבמה בג'ינסים קרועים, טי-שירטים של הלהקות האהובות עליהם ושיער שלא ראה חפיפה כבר הרבה זמן. לאחר ההופעות הם היו יורדים מהבמה ומורידים כמה בירות עם המעריצים שלהם
מאת: Mr.Brownstone בתאריך 19/02/05

קישוריקו
שתף

עוד מאותו סיגנון
מיקי שביב
התשובה
alice cooper
love it to
death
the twilight
singers

blackberry
belle
death cab for
cutie

transatlantic
ism
iggy pop
the idiot
my dying
bride

like gods of
the sun
חדשים על השרת
the cardigans
long gone
before
daylight
deathspell
omega

fas - ite,
maledicti, in
ignem
aeternum
the trees &
the bees

the trees &
the bees
נעם רותם
ברזל ואבנים
tammy
scheffer

wake up, fall
asleep
imani coppola
the black &
white album
 
ביקורת אקראית
הכה את השרת וקבל ביקורת אקראית ממבחר הביקורות בשרת.

לא כולנו מכירים את הכל, אבל לך תדע, אולי יצא לך שווה.

דירוג המבקר: 0    דירוג הגולשים: 9 (6 מדרגים)

Speed Metal, פרק ראשון
רוצים גם?
כשההורים שלך מצפים ממך שתגשים את החלומות שהם לא הצליחו להגשים, אתה בדרך כלל עושה את ההיפך. כאשר ההורים של לארס אולריך לחצו עליו להיות שחקן טניס מפורסם כמו אבא שלו, הוא החליט שהוא רוצה דווקא לעסוק במוזיקה. בגיל 12, לאחר שראה עם אביו הופעה של Deep Purple, הוא זנח את רקטת הטניס והתמקד ב-Heavy Metal. בגיל 17, לאחר שהוא ומשפחתו עברו מדנמרק ללוס אנג'לס, הוא החליט שהוא רוצה להיות מתופף בלהקה שכזו. אולריך הפך את המוזיקה לאובססיה והחזיק ברשותו אוסף תקליטים ענק של להקות אירופאיות (בריטיות בעיקר), שאותם הוא קנה דרך הדואר ישירות מחברות התקליטים. בניגוד ללהקות ה''הייר-מטאל'' ששלטו באותה עת בלוס אנג'לס, אולריך העריץ להקות אירופאיות שעדיין לא נשמעו בארה''ב: Diamond head, Motorhead, Venom, Iron Maiden ואחרות - הניו ווייב אוף בריטיש האבי מטאל. בעקבות מודעה שפרסם בעיתון הוא מצא את ג'יימס הטפילד, גיטריסט וזמר לעת מצוא, שהסכים איתו שהלהקה שהם צריכים להקים צריכה להיות ההיפך מלהקות המטאל הנפוחות ששלטו באזור. הם החליטו לנגן חזק, מהר ואכזרי יותר מכל להקה אחרת ביקום, לשתות הרבה בירה, לעשות כיף, לא לתפוס פוזה, ולשתות הרבה בירה... וכך באה לאוויר העולם להקת ה-Heavy Metal המשפיעה ביותר ב-20 השנים האחרונות: Metallica.

אל הצמד צורפו דייב מוסטיין על הגיטרה ורון מק'גובני על הבס, ומטאליקה החלה להופיע באזור אל.איי. באחד מסיבובי השתייה שלהם ג'יימס ולארס נכחו בהופעה של להקת Trauma ושמו לב לבסיסט המצוין שלהם- קליף בורטון. הוא עשה עליהם רושם כל כך טוב שמיד לאחר ההופעה הם הזמינו אותו להצטרף אליהם ללהקה. הוא מצידו הסכים, בתנאי שהלהקה תעבור לאזור סן פרנסיסקו (עיר שמבחינה מוזיקלית גם התאימה ללהקה הרבה יותר מאשר לוס אנג'לס הנוצצת והמזויפת) והם כמובן הסכימו. בורטון היה פרפורמר מדהים וההופעות של מטאליקה נודעו למרחוק גם בזכות הבסיסט המוכשר והמשוגע שלהם. הוא הביא מהבית את ''Pulling Teeth'', שיר מדהים שהוא רובו ככולו סולו של גיטרת בס, בצורה שאף בסיסט מאז ועד היום לא עשה. שיר שהפך מיד לאחד הקטעים הבולטים ביותר של הלהקה בהופעות - וגם באלבום.

שמעה של הלהקה עבר מפה לאוזן וגרעין קטן של אוהדים החל להיווצר סביבם. קלטת הדמו שהם הוציאו, No life 'til leather, הפכה להיות שם דבר בקרב חובבי המטאל בארה''ב והועברה מיד ליד בכל רחבי היבשת. לאחר מספר חודשים, גם בניו יורק שמעו על הרעש שעושה הלהקה מאזור המפרץ וחברת Megaforce החליטה להוציא את אלבומם הראשון. כפי שהטפילד אוהב לספר, חברי הלהקה רצו בתחילה לקרוא לאלבום Metal up your ass!, אבל מכיוון שחברת התקליטים הטילה וטו הם קראו לו בשם הסולידי Kill 'em all, כשהם מתכוונים בראש ובראשונה לאנשים שיושבים גבוה בחברות התקליטים. אין ספק שזו הוכחה נוספת לצדקנות של חברות התקליטים, שלדעתם ציון המילה Ass על עטיפת תקליט הוא אסור מכל וכל, אבל אלימות ולהרוג את כולם - זה בסדר.


אנחנו כאלה חמודים. מטאליקה מודל 83'



ברגע שקיבלו חוזה להקלטת האלבום, החליטו הטפילד ואולריך כי מוסטיין לא מתאים ללהקה ויש להיפטר ממנו. בעוד שהכישרון של מוסטיין לא הוטל כלל בספק, האישיות שלו היוותה הפרעה. הוא לא היה רציני ומרוכז מספיק ועשה הרבה שטויות - וגם רצה מקום מרכזי יותר על הבמה על חשבון הטפילד. לאחר תגרה ביניהם, מוסטיין הועף ובמקומו הובא קירק האמט, שהיה שקט ורציני והתאים יותר ל''רוח'' הלהקה. עדיין, חמישה מתוך עשרת שירי האלבום היו שייכים בחלקם למוסטיין, ביניהם השיר ''The Mechanix'' שהוא הביא מאחת הלהקות הקודמות שלו. לפני ההקלטות החליט הטפילד לשנות לו את המילים (לטענתו המילים של מוסטיין היו טיפשיות למדי) ולקרוא לו ''The four horsemen'', על שם ארבעת פרשי האפוקליפסה מהברית החדשה. הוא והאמט גם הוסיפו באמצעו קטע מלודי ואיטי יותר, שנותן לשיר נפח יותר אפי והופך אותו למתוחכם יותר. כך נולדה היצירה האפית הראשונה של מטאליקה, תחום שבו מטאליקה התמחתה בשנים שלאחר מכן.

רוב השירים באלבום עוסקים בהווי הלהקה. חברי הלהקה פשוט מתלהבים מכל ההמולה סביבם: ההופעות, המעריצים, המוזיקה - זאת התגשמות חלום בשבילם. ב-''Whiplash'' ו-''Hit the lights'' מספרים חברי הלהקה כמה זה כיף, פשוטו כמשמעו, לעמוד על הבמה לאור הזרקורים. כמה זה מעורר השראה לעשות טוב לכמה הדבנגר'ס ששומעים אותך. זה היה הקסם של מטאליקה בתחילת דרכה: הם הגשימו את חלומם של כל אלה ששומעים מטאל. הם לא הפרידו את עצמם מהקהל, הם לא התנשאו עליו - הם היו חלק ממנו. בסך הכל כמה dudes שהתמזל מזלם ומנגנים את המוזיקה שהם אוהבים. במידה זו או אחרת, מטאליקה איחדה בין שני זרמים: המטאל מצד אחד וההארדקור מצד שני. מהמטאל הם לקחו את הסגנון המוזיקלי אבל מההארדקור הם לקחו את היחס למוזיקה. הם עלו על הבמה בג'ינסים קרועים, טי-שירטים של הלהקות האהובות עליהם ושיער שלא ראה חפיפה כבר הרבה זמן. לאחר ההופעות הם היו יורדים מהבמה ומורידים כמה בירות עם המעריצים שלהם. הם לא הרגישו ככוכבי רוק או גדולים מהחיים. הם היו מהחבר'ה.

שני שירים בולטים מוזיקלית מעל שאר השירים באלבום. בעוד רוב השירים מבוססים יותר על ריפים במהירות האור ופחות על מלודיה, השירים ''Seek and Destroy'' ו-''Jump in the fire'' מבוססים על ריף גיטרה מצוין, מהפנט וקליט, שגורם לך לחלום לדעת לנגן בגיטרה באותה מיומנות. שני השירים גם מגובים בפזמון קליט וסוחף וכמובן בסולואי גיטרה מהירים וצפופים. מתכון מנצח להמנוני רוק מעולים.

האלבום Kill 'em all הוא אבן דרך בהיסטוריה של הרוק הכבד. מצד אחד הוא פתח את הדלת והגדיר את זרם המוזיקה של ה-Speed Metal וה-Thrash והיווה השראה לדור שלם של להקות שהגיעו לאחר מכן (כמו Slayer ו-Megadeth). מהצד השני הוא הוריד את המים על להקות הגלאם מטאל המנופחות מחשיבות עצמית ומפרמננט בשיער, ששלטו בתקופה ההיא בארה''ב. עם כל חסרונותיו, הוא אחד מאלבומי החובה האלה שכל חובב מטאל חייב להשיג.
שתף
אלבומים קשורים:
metallica :: master of puppets ||| metallica :: st. anger |||

אמנים קשורים:
megadeth || slayer || 

סגנונות נוספים:
Speed Metal | Thrash Metal | Heavy Metal | 

מה קורה פה?  | עזרה  | מדיניות השרת  | כתוב לנו  | site developed by me&him
our friends: tve.co.il  |  fisheye.co.il
כל הזכויות שמורות hasharat.co.il ©